2013. január 7., hétfő

Tematikus esküvők IV. - Harry Potter

Tagadhatatlanul a Harry Potter generáció tagja vagyok és ezt egyáltalán nem is bánom. Valahogy most újra felmerült bennem hogy olvasni kéne őket, megnézni a filmeket, de ahogy elnéztem az ismerőseimet nem vagyok egyedül, többen is újraolvassák a részeket. 



A mostani tematikus esküvős bejegyzésben nem meglepő módon Harry Potteres ötleteket gyűjtöttem össze. Tőlünk nyugatabbra gyakran csinálnak egyébként tematikus bulikat, akár esküvőket is, a képek nagy része ezért veszi annyira szó szerint a dolgokat. Itthon ezekért valószínűleg minket minimum kiröhögnének, de inspirálódni attól még lehet belőlük. :)

A bejegyzés folytatódik, kattints a továbbra!


Ha magára a Roxfortra és környékére gondolok, akkor színekben a mohazöld, az arany és a kőszínű szürke ugrik be, ezek törtfehérrel való kombinációja már ad egy kis alaphangulatot. A mohát akár szó szerint véve is lehet használni például a dekorációban. :)


A fenti képtől engem a hideg veríték kiver, bármennyire is édes ötlet a megszeghetetlen eskü című fejezethez betenni az eljegyzési gyűrűt és így feltenni a nagy kérdést, akkoris szét lett barmolva egy könyv. Nem is akármilyen. Ez volt egyébként az első esküvő és Harry Potter szimbiózisos dolog amit láttam, még évekkel ezelőtt. 


Első körben már a meghívón is lehet utalni arra, hogy valamivel extrább lesz a mi esküvőnk a szokásosnál. Nyilván tökéletes Tekergők Térképét nem tudunk csinálni, de arra hajazót már sokkal inkább. :) A plusz belső kihajtható izé nélkül is lehet hangulatos, csak egy jól megválasztott betűtípus és kis lábnyomok kellenek. (Olyan tintáról még nem hallottam, ami "a csíny letudva" parancsszóra eltűnik, de ha találkoztok ilyennel feltétlenül szóljatok! :D)


Természetesen a legtöbb rajongó úgy gondolja hogy a Griffendélbe kerülne, így az arany és a bordó kombinációját érzik leginkább magukénak. A kötött sál nekem már túl sok lenne, mégiscsak esküvő, de például az ilyen színekben pompázó nyakkendő már sokkal visszafogottabb. :) A menyasszonyi csokorba is mehet vörös és sárga rózsa, hogy meglegyen a harmónia. 


Ha valaki nem látta a filmeket de kicsit követi a divatot biztosan belefutott abba a balhéba, hogy a divattervező aki Fleur esküvői ruháját tervezte McQueentől inspirálódott, hogy finoman fejezzem ki magam. A hasonlóságot csak a vak nem látja, de mindezeket félretéve a ruha maga csodaszép lett, ha nem is esküvői ruhának - kicsit mások az elképzelésem, majd meglátjátok ;) -, de más alkalomra boldogan elfogadnám. Én egyébként semmiképpen nem választanék (amúgy sem, de Harry Potterrel inspirálódva különösen nem) strasszköves, gyönggyel kidekorált, csillogó anyagú ruhát, valahogy sokkal természetközelibbnek képzelem el ezt a hangulatot. 



A Roxfort ebédlőjében lebegő gyertyák mindig a kedvenceim voltak, ha nem is lehet megvalósítani ezt úgy mint a második képen akkor is van lehetőség kis lámpásokkal imitálni. Meg úgy egyébként is, a hosszú fehér gyertya mindig elegáns, nem csak akkor ha varázslós hangulatot szeretnénk teremteni. 


Asztaldísznek is tökéletesek a gyertyák, akár klasszikus tartóban akár üvegekbe állítva, ahogy a képen is látszik. A toll (penna) is abszolút hangulatos, madártollakkal a menüt, ültetőkártyákat díszíthetjük, ha tudtok szerezni golyóstollat igazi tollal akkor még az anyakönyvet is lehet azzal aláírni. Utána pedig mehet a vendégkönyv mellé, kettő az egyben. :) 


Én kerek asztal párti vagyok,  de ebben az esetben lehet letennék róla, már csak azért is, hogy asztalszámok helyett lehessenek a házaknak megfelelő elnevezések. :) Ha mégis maradnátok a kör alakúak mellett, akkor sem muszáj számozni, lehet az egyik asztal a Foltozott Üst, a másik a Gringotts, Három Seprű, Szárnyas Vadkan, de akár az Azkaban is. :D 


Vajsör recepteket lehet találni a neten, ha az italokat is szeretnétek kicsit feldobni. Minden más egyébként is létező italt, koktélt átnevezhettek Százfűlé-főzetnek, Szerelmi bájitalnak, kis Erlenmeyer-lombikokban lehet kínálni pálinkát vagy vodkát Felix Felicisnek becézve. :) Persze lábjegyzetben azért odatenném hogy a lötty mégis micsoda, egyrészt mert ilyen esetekben az emberek nem szeretik a meglepetéseket, másrészt nem mindenkinek kötelező tudnia hogy mégis mi az a százfűlé-főzet. 


Befőttesüvegekbe tehetünk ki nasinak mindenízű drazsét. Nem tudom lehet-e még kapni azt amit én kiskoromban ettem, azt nem merném megjátszani mert én csodaszép allergiás rohamot produkáltam tőle a sok színezék meg aroma miatt, de sima drazsét is nevezhetünk így erre az egy napra. :) Medvecukrot is szervírozhatunk átkozott varázspálca néven. Még találó is lenne egyébként, nem találkoztam még élő emberrel aki szeretné ezt a rettenetet, de itt majd hátha. :D Csokibékát lehet kicsit nehéz beszerezni, de varázslókártyákat csinálhatunk magunkról, családtagokról. 


A tortán is visszaköszönhet egy-egy fontosabb motívum, ez például nekem nagyon tetszik. :) Nerd, de mégsem ordítja annyira hogy Harry Potter, mint mondjuk egy villámsebhely a homlokon vagy a kötött sál. 


Ha van a rokonságban valakinek csudiszép utazóládája azt kölcsön lehet kérni az alkalomra, kinyitva a nászajándékok gyűjtésére is jó lehet, de becsukva is rátehetünk ezt-azt. 

Persze nem varázslós buli az esküvő varázspálca nélkül. Tökéletesen funkcionál a méretre vágott gally, de maximalisták nekiállhatnak csinálni kínai pálcikából is. :) Itt találtok hozzá egy útmutatót. Adhatjuk őket köszönőajándéknak, de köthetjük rá az ültetőkártyákat is.


Bolondos képek készítéséhez beszerezhetünk egy-két seprűt, ezzel szerintem még azok is szívesen ökörködnének akik egyébként nem olvasták a Harry Pottert. 

Aztán jöhetnének még a háromfejű kutyák, az óriáspókok (rip Aragóg), baziliszkusz, békák és sárkányok, de én most itt befejezem, különben reggelig írnék a témáról. :)

Szeretitek a Harry Pottert? Melyik a kedvenc ötletetek? 

Képek: innen 

10 megjegyzés:

  1. jajj,az a cikeszes torta nagyon szép! :)

    apukám pedig imádja a medvecukrot,azt hiszem ő díjazná a varázspálcát :D bár én a kevésbé tematikus esküvők híve vagyok, de így nézegetni nagyon érdekes és klassz :)

    VálaszTörlés
  2. Mi már túl vagyunk az esküvőn, viszont most olvasom újra a H.P. sorozatot =)
    Tök jó ötleteket találtál, a cikeszes torta nekem is baromira tetszik!

    VálaszTörlés
  3. Most nem akarok leadni arról, hogy majd pár év múlva HPs esküvőm lesz:DDDD

    VálaszTörlés
  4. Én óriási HP fan voltam, online varászlósuliba is jártam ám, sőt, sajátom s volt/van. :) Évekig szerepjátszottam. :) Már évek óta újra szeretném őket olvasni, de valami mindig közbejön...:S
    Viszont ez a poszt valami csodás! :) Én még nagyon messze állok A Nagy Naptól, de annyi jó ötletet találtál és adtál, amit érdemes elraktározni! :) Köszönet érte!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És a tortát imádom, el is döntöttem, nekem olyan kell! :) A pálcák meg nagyon HP-hűek! :)

      Törlés
    2. Örülök, hogy ennyire tetszik a bejegyzés! :))

      Törlés
  5. csokibéka készítéshez:
    http://www.ebay.com/itm/FOOSE-FROG-front-view-tin-cookie-cutter-MADE-IN-USA-/230909351491?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35c3451643

    http://www.ebay.com/itm/Frog-S-Flexible-Silicone-Mold-Cake-Cookie-Crafts-Clay-Candy-Animals-/370723444161?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5650d6d5c1

    bár nyilván nem olyan lenne,mint az eredeti,de akkoris:D

    VálaszTörlés
  6. Hű, azért elképzelem a násznépet, hogy a szertartás előtt mindenkinek talárt osztogatunk. :D:D Félek, a dédi meg nem tudna mit kezdeni a varázspálcával. :D De ez csak amolyan provinciálisan magyar gondolkodás. A képeken nyilván tökjól mutat. És Dumbledore ad össze? Vagy ki az illetékes az ilyesmiben? A könyvekből ez sajnos kimaradt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dumbledore nem hiszem, ő csak egy tanár. :)) Biztos van valami szokás náluk, de sajna nem rémlik hogy Fleurék esküvőjén hogy volt, vagy le van-e egyáltalán írva a könyvben.

      Törlés